I miei Video clips furlans

Loading...

19 feb 2008

Think big

Ogni paîs cun tun tic di caratar al a alc ch'a lu identifiche. In Italie, ogni sitât e à il so simbul ch'a si asimile cul passâ dai agns come ch'a fos dome chel. Cualchi vôlte l'imagjine e gambie. O m'impensi che Triest, prime a veve simpri le glêsie di san Just. Cumo invesit, a mostrin il ciscjel di Miramare. Cui no cognossial il plui grant simbul dal mont? Pe sô altece sui 300m a é deventade il simbul di Parigji da plui di 100 agns. In chei agns, ogni paîs al si sfondrave di debits par fâ il so padiglion a esposizion universâl. Cumó a nol é plui compagn. Le Americhe te ûltime Expo di Hannover no ere nancje vignude. L'Italie e mostrave praticamenti dome la Ferrari, le mode e Napoli. Insome nuje di viodi. Le ûltime grande esposizion di chest gjenar aé stade tal 1958 a Bruxelles. Come a Parigji, il padiglion dal paîs organizatôr al é deventât il simbul de sitât e al é a pene stât ristruturât. Par chest o ai scuignût fâ chiste cartuline...Surealiste. A la Magritte. Par fuarce, al stave achi un te stesse strade!

Ancjemó un progjet finît tal âghe come il progjet de tor coniche di Gjenove di 20 ains indaûr (Foto mê). Ch'al sedi stât il Grillo a oponisi?


Ogni paese ed ogni città che ha un pó di carattere ha anche il suo emblema, la sua immagine che l'identifica. Ormai, la tour Eifel fa pensare a...? Il colosseo a... ? L'Empire state building a...?
La torre di 750m nella foto sopra a...? Hahaaa:-) E Udine a...? Niente, ci sono cosí dei paesi che non hanno niente. Visto la Svizzera? Ebbene siamo un po svizzeri anche noi.Ma anche a Genova. 20 anni fa le forze politiche e un grande trust privato stavano per fare sul porto una torre di 262m con un grande centro commerciale e culturale sul disegno dell'architetto americano John Portman (vedi foto). Che sia stato Grillo ad opporsi? Comunque Genova non ha ancora il suo simbolo. Invece Bruxelles ha l'Atomium che é il padiglione Belga costruito per una delle ultime grandi esposizioni universali (1958) .
Adesso che é stato rimesso a nuovo, dovevo dirlo, a me piacerebbe trasformarlo cosí. Alla Magritte. Non abitava forse qua vicino a casa mia nella stessa strada come Jacques Brel?

Progetto di Portman per il vecchio porto di Genova

Altro articolo correlato a René Magritte:

Nessun commento: