I miei Video clips furlans

Loading...

03 lug 2008

Il fâs besôl / Il fai da te/ Do it yourself /Faites-le vous-mêmes


O sin in plen in te ere dal fâs di besôl. Il lavôr fat a man al coste cussí cjar che oramai al é sinonimo di lavôr fat in nêri o in zâl in cuissà cuâl Afriche o Cine.
Cussíché, sa tu compris un pâr di scarpis cun le scrite "Cusidis a man" a tu lis pâis il triplo e come di spès a son oramai fatis in Albanie o cuissà indulà, a tu varâs bisugne une dí o chê âltre di fâlis ricusî e come che cjaliârs a no s'in cjatin scuâsi plui al cji costarà come un pâr di scarpis gnovis. Alore a tu cji dîs che le prossime vôlte a tu lu fasarâs di besôl o ben a tu lis butarâs vie.
Ah si?
- Ma, al mi dîs Salvatore l'unic cjaliâr ch'o ai cjatât, ancje jó, o fâs dut a man satu, e ...No dome cuant che la mê femine no é in cjase! Sul so esempli dal fâ da sé al mi a fat paiâ soridint e i ai dite ch'al varès di metisi a vendi i soi prodots in sachets antispreco cun le scrite à la Baudelaire: Sbore studade ma vive. E le zonte: Spremude a man.
Su chest al mi a rispuindût ch'alore o no cjatarès plui nissun par comedâ lis scarpis.
- Po ben, o buti vie bielzà i cjalcins, o butarai vie ancje lis scarpis...O ben lis doi al cjan. Par une vôlte al podarà muardi tant ch'al ûl.


* * *Foto con Paul Wolfoviz


L'era del fai da te
Il lavoro fatto a mano sta quasi diventando sinonimo di lavoro fatto in nero o in giallo in chissà quale Africa o Cina. Pero se comperi un paio di scarpe e c'é scritto "Cucite a mano" le paghi il triplo ed avrai bisogno presto o tardi, di un calzolaio per ricucirle.. Siccome é un mestiere in via di sparizione, la riparazione ti costerà quanto un paio di scarpe nuove e ti prometti che la prossima volta te le riparerai da solo o le butterai via.
Davvero?
-Ma, mi dice Salvatore, l'unico calzolaio rimasto, il lavoro fatto a mano costa sempre più caro sai e... Non solo quando mia moglie non c'é. Il suo esempio del far da sé, mi ha fatto pagare col sorriso dicendogli che potrebbe metter sù un commercio per vendere i suoi prodotti in bustine anti spreco con la scritta alla Baudelaire: Sperma spento ma vivo. Spremuto a mano.
Sù ció m'ha risposto che non treverei allora più nessuno per ripararmi le scarpe.
Bé, butto già via i calzini, butteró via anche le scarpe...Almeno che le dia al cane, per una volta potrà mordere quanto vuole.

Nessun commento: