I miei Video clips furlans

Loading...

18 ago 2008

Moscjins des pomis / Moschini della frutta


Si sêso bielzà domandâts d'indulà ch'a vegnin ducj i moscjins ch'a zíirin ator des pomis ch'o vês in te cusine? Seben a vedin l'aiar di nassi dal nuje, al baste dome cualchi ûf lassâts in tune scussade, in tune macoladure e in cualchi dí o vês une cincuantine di moscjins ch'a us girin ator dal cjâf come i anei ator di Venere. Ce fâ par eliminâiu?
O varês vidût che a pene ch'o sês a taule andé bielzà cualchidun ch'al và a neâsi t'al vuestri tài di vin, no? Duncje, o cjapais une butilie, o metês drenti un scuarce di banane di chês maduris che scuâsit e van fraidis o ben un font di azêt e o sierâis le butilie cun tune plêre. Cuant che dutis a saran drenti, o scierais le butilie e o le butais vie. Se propit o sês di chei ch'a vuelin recuperâ le butilie, o le meteis tal congjelatôr o tal for a microndes o ben lis néais cun âghe e savon o ben... ma no in vêso avonde? Le picjais tal mûr come un trofeo di cjace.

Vi siete già chiesti da dove vengono i moschini che girano attorno della vostra frutta in casa?
Sebbene sembrino nascere dal nulla, basta solo qualche uovo deposto deposto in un'ammaccatura della buccia e in tre giorni avete una cinquantina di arzilli moschini che vi girano attorno alla testa come degli anelli di Venere. Cosa fare per eliminarli?
Avrete anche notato che appena vi sedete a tavola per farvi dispetto s'introducono nel vostro bicchiere di vino, no? Ebbene, prendete una bottiglia di plastica vuota, introducente una buccia di banana matura e magari marcia, oppure un fondo di aceto di vino e chiudete la bottiglia con un imbuto. I moschini, uno per uno andranno giù ad inebriarsi nell'imbuto e quando saranno dentro la bottiglia non troveranno più l'uscita. Quando dopo cualche giorno tutti saranno dentro, chiudete la bottiglia e la buttate via, oppure la mettete nel congelatore, o nel micro onde o le annegate con acqua e sapone oppure...Ma non basta? La ppendete al muro come un trofeo di caccia.

Torna sù

7 commenti:

Brâf Furlan ha detto...

I muscjins des pomis si varessin di clamâ "Drosofila m." e mi visi a scuele che contavin dai esperiments di gjenetiche propite parcè che si moltiplichein un grum. I toi mateçs a son biei ma se tu tegnis lis pomis sot di une redute o in frigo i muscjins no vegnin.

Jaio ha detto...

Infat, il to rimedi al é drastic ma se i ûs a son zà in tes pomis al é masse tart. Daspó une pome ch'a ven fûr dal frigo a no sà di nuie:-)

Jaio ha detto...

O si sarês di sigûr lassâts tentâ par chei pêrs che al marcjât a us someavin cussí ben madûrs e o in vês comprâts plui che chei ch'o comprais d'abitudin e, doi dîs dopo, o vevis le diaree.
In cause, no son i pêrs ma i moscjins des pomis ancje clamâts drosofila o moscjins dal azêt ch'a vadin a fâ i ûs tes piçulis scussadis de scuarce e che an ancje cualchi microbo. Infat i moscjins a vadin ancje in te miarde, alore... Lavait lis pomis prime di mangjâlis se propit no sês tant costipâz:-)

Jaio ha detto...

Chescj moscjins a fasin i ûs siet a vot vôltis in dí e ogni vôlte trente o cuarante ûs. Imagjinait se i furlans a fossin cussí prolifics... So mangjais juste doi mêi par setemane, di sigûr no viodarês moscjins parce che le scuarce aé masse dure pai moscjins ma cun dut il ben di diu ch'a si cjate tai marcjâts d'estât, al sarès pecjât di privâsi. Alore, se l'angurie a sta miôr tal frigo se propit o no rivais a mangjâle dute in tun colp il rest al sta miôr di fûr a puartade di man e di bocje. A si puès metile in prason sot di une rêt ma so vês 5 a 6 sortis di pomis, a nol é simpri pusibil di tignî dut al ripâr. A si dîs che dal moment ch'o lavais l'insalate, o pierdês il 50% des vitaminis ma di sigûr nó in tes pomis.

Anonimo ha detto...

ma dai...!
quando basterebbe battere le mani....
;-)

Anonimo ha detto...

ps, ero io, capucine.
ciao Jaio

Jaio ha detto...

Per applaudire? :-)