I miei Video clips furlans

Loading...

08 set 2008

Fogolârs furlans

I fogolârs furlans a no son plui ce ch'a erin( Ma sono stâts veramenti trop?) Chel di Bruxelles al è doi agns ch'a nol fâs plui nuie e sí che in te polentade anuâl andere ben tresinte personis. Rârs chei ch'a cjacaravin par furlan. Dome cualchi vecjo ch'al massedave il so furlan cul francês o l'olandês e magari ancje cul talian. O pensavi ae difarence ch'andé cun le diaspore armeniane. Lôr a son como i ebreos.
A pene che un emigrât al rive, a lu cjapin sù e lu udin a cjatâsi un apartament, un lavôr...
L'ûltim esempli ch'o ai vût di une copie ch'o cognos, a mi an dite che a pene arivâts a vevi un apartament bielzà mobiliât cun lis ofiertis ricevudis. A vevin fintramai il telefonin. Chiste soliedaritât si ve ch'a é esemplâr. Da nô, al scuen vignî un taremot par ch'a si svêi il sens furlan.
° ° ° *
I fogolârs friulani sarebbero dei centri d'incontro e di promozione della cultura friulana che in certi casi potrebbero anche servire per aiutare i nuovi arrivati. Ci sono fogolârs a Roma, a Milano, nelle grandi città d'Europa, del Canada e del sud america.Negli USA, si direbbe che
questo non succede. Forse perché la cultura americana é talmente assorbente che si cerca subito di essere americani per non attirar l'attenzione. Altra cosa é invece per gli ebbrei e gli armeniani. Gli ebbrei, si sà, perché dura cosí da 2000 anni, ma gli armeniani? L'ultimo esempio mi viene da una coppia che conosco. Mi hanno detto che arrivando, avevano già un appartamento ammobiliato e perfino il telefonino già col numero di telefono.Tutto donato dagli armeni sul posto. Siccome per essere ebbreo mi sembra difficile , mi piacerebbe almeno essere armeno ma sono solo friulano e perció, come tutti, risveglieró il mio spirito etnico solo se c'é un terremoto.

Nessun commento: