I miei Video clips furlans

Loading...

09 set 2008

Le blave di Mortean / Il mais di Mortegliano


In Friûl la presince de blave aé segnalade bielzà tal 1620 e la tradizion de polente a é forsit plui fuarte che tal rest da l'Itale. A son in cors selezions par caraterizâ e meliorâ le materie prime: La Blave. Fint cumó, chê plui cognossude a é la Blave di Mortean ch'a sarès une farine otignude cun tune varietât autoctone di blave coltivade in tal stès comun ma ancje le blave di Levrôns a somee ch'a no sedi mâl.Dutcâs, Blave di Mortean vuê al é deventât un marchio cun dut il regolament dai marchios. La Blave di Mortean al é ancje il non di un ristorant di Mortean ch'o visitarai chest WE. Se le setemane ch'a ven o no mi sintîs al volarà dî ch'o varai mangjât masse. (Psst: Stait atents ch'a no us vegni un colp cun le musiche di sotfont:-)

Corelât/Correlato a :

http://furlanar.blogspot.com/2008/01/i-pris-i-cusins-e-lis-srs-de-polente.html
http://furlanar.blogspot.com/2008/01/polentadis.html
http://furlanar.blogspot.com/2007/12/men-de-fin-dal-ant.html

°°° *

In Friuli , dove la presenza del mais è ricordata dal 1620, la tradizione della polenta, é forse più viva che altrove. , e sono in corso selezioni per migliorare e caratterizzare la materia prima: La "blave" (il mais), come la chiamano i friulani .La migliore "blave" sarebbe la Blave di Mortean, farina da polenta ottenuta da varietà autoctone di mais coltivato nel Comune di Martegliano, e la "Blave di Levrôns", ottenuta da mais coltivato nei territori del comune di Leproso. "Blave di Mortean" è oggi un marchio che garantisce la rispondenza della coltivazione e della lavorazione del mais ai contenuti di uno specifico regolamento. La blave di Mortean é anche un ristorante che mette in valore questa gialla farina anche se nel video la seconda mescolatrice non miscia nel senso indicato dalla prima. (Psst: Attenti a non stramazzare con la musica in sottofondo:-)

3 commenti:

Anonimo ha detto...

a me piace la farina gialla bramata mischiata alla farina di fraina...:-)
Bonjour Jaio!
capucine

bale di stranc ha detto...

Yo no sai se che di Mortean,pero che de braide dai Taurs cal masanave el Pipi laiu de locande,e croot io che sedi le mior blave par fa farine par mangja cul frico cal fas me fradi Nino a Maian.....

Jaio ha detto...

Cemût sino in Venezuela po cun Chavez? Dut ben?