I miei Video clips furlans

Loading...

01 ott 2008

Friuli nel mondo

Forsit par mostrâ cemût ch'a si a da fâ a chei che an pôre di fevelâ furlan, il president Santuz,a une domande par talian , al ripuint in furlinglês (Furlan e inglês miscliçâts)! Pardonin il stîl di chest biât Sant ancje s'al fâs ridi o al fâs pene parcé che al somee plui a sior analfabet o puar sclerotic che a un a un sior president e cjalin puitost il sito di Friuli nel mondo, sito, al mi pâr, sussidiât par tignîsi peât cui fogolârs furlans tal mont e difondi le culture e le lenghe furlane! Il sito, nuie da dî, al é avonde ben fat da Paolo Pevere. Al mi displâs dome che lis fotos a vedin simpri chê arie amatoriâl e ch'a nol sedi simpri azornât (Notizie dal Friuli). Daspó, come chi mi lamentavi ancje cule Filologjiche, al e scrit plui par talian che par furlan.
Pal rest o ai sgarfât une pagjine indulà ch'a si puès cjatâ, par inglês, ducj i furlans che an une imprêse tal mont e ch'a passin tal sito e se o cirîs ben o cjatais ancje le mê, ma îsal chest un vantaç? Da doi agns in cà, nissun furlan al à vût bisugne di me:-) Segno che forsite come furlanâr o no soi ben viodût in inglês o che chêst gjornâl al é mâl leiût par no di nuie let tout court che in inglês al ûl dî alcaltri.
Addendum: Il Santuz al é stât finalmentri "demissionât" no pe so incompetence ma pes sôs malversazions. Viodêt achi.
videoPer i non friulani, metto questo videoclip tratto da una intervista della Tradinvest di Udine, come una pubblicità per l'Ente Friuli nel mondo ma che sembra più a una critica per l'immagine in stile vecchiotto che l'ente vuol dare di sè malgrado gli sforzi del webmaster per dare un'idea più moderna attraverso il sito.
L'ente, che ha più di 50 anni, é, sussidiata dalla regione per mantenere i contatti fra i differenti fogolârs friulani nel mondo e la diffusione della cultura e la lingua friulana che oddio, si fa quasi esclusivamente in italiano:-). Quello che trovo più innovativo peró é la pagina Made by Furlans, che elenca gratuitamente tutte le ditte del mondo che hanno un imprenditore friulano e che...passano nel sito.Ma quanti passano? Si potrebbe chiederlo.In ogni caso, dopo due anni, la mia ditta non ha mai ricevuto un'eco da questo sito.
 Stessa cosa per sapere quanti veri fogolârs ci sono e quanti sono i veri membri perché, se vedessero di cosa si tratta, di sicuro non ne sarebbero fieri e lascierebbero perdere questo Friuli nel mondo e questo mondo friulano. Sarebbe comunque interessante se si scoprisse che i sussidi non servono che a dare un impiego fittizio a della gente che non é neanche qualificata e che come questo, sembra a un vecchio rimasto al punto di partenza di 50 anni fa allorché, di sicuro i sussidi sono aumentati di anno in anno.

4 commenti:

Anonimo ha detto...
Questo commento è stato eliminato da un amministratore del blog.
p.v. ha detto...

santuz, al ere cjoc di fa pore
o speri
parce che al è stat agni ministri de italie tai ains otante

Jaio Furlanâr ha detto...

Oh, chê dal cjoc a no le vevi pensade ma se al fos stât veramenti cjoc, al varès domandât tal indoman di no publicâ il video e di fâ une altre interviste.Mandi

Jaio Furlanâr ha detto...
Questo commento è stato eliminato dall'autore.