I miei Video clips furlans

Loading...

20 dic 2008

In nomine patrie, Friûl, Vignêsie,Gjulie e vie indenant


Fin cuant che il president de nestre regjon al é un cjargnel, no crôt ch'al sedi ancjemó un grum di cjargniei ch'a voledin tirâsi de bande e no viodarin plui elezions separatistis. Al é bielzà cualchi ant ch'al é sucedût ma al mi jere restât un grop ch'o vevi voe di disfâ. E o lu disfi achi tar chest video. So le ai mitude un pôc in farse al é juste par fâ da cuintripês ae tragjedie ch'o viodevi jó.
Cussí, enfre i atôrs ch'a restin atôrs come par dî ch'a nol coventave vê pôre, par câs, o ai cjatât pes stradis dal web di Tumieç chest cjargniel ch'o cognossês e al mi é bastât pôc par fâlu deventâ l'atôr principâl. Parce che, insome al simbolegje di besôl duç i cjargniei che par un pêl e varessin stât dome cjargniei e duç i furlans che par interès o par amôr a volevin ch'a si stàs insiemit.
Le ocasion a jere masse buine par no zontâus il gnûf segno de crôs furlan cun lis muiniis e il pianist.


In nomine patriae
Finché avremo un presidente carnico, non credo che ci saranno ancora molti carnici a voler mettersi da parte con delle elezioni separatiste quali quelle che cualche anno fa mi avevano lasciato un nodo che da tempo volevo disfare. Ecco fatto. Lo disfo con questo video. Il dolce-amaro e tragico-comico son voluti. In fondo, la tragedia non é avvenuta e gli attori rimangono attori per fare le loro false lamentele salvo l'attore che per caso, ho trovato per le strade di Tolmezzo e che diventa il carnico ideale:Renzo Tondo. Ideale perché simboleggia proprio il carnico che avrebbe potuto mettersi a conto proprio e nello stesso tempo il friulano che malgrado tutto non avrebbe voluto, o per interessi o per amore, che la Carnia si separi dal resto del Friuli.
Nello stesso tempo vi metto il nuovo segno di croce friulano rivisto per l'occasione con l'aiuto delle monache e del pianista.

Nessun commento: