I miei Video clips furlans

Loading...

28 gen 2009

Sturcjâ o Strucjâ ?

A fuarce di scrivi monadis tar chest blog o crôt ch'o deventarai inteligjent. S'al mi mancje 'ne peraule o par verificant un'âltre, so ai timp, o voi a cirî tai dizionaris on line. Ondai cjatât trê.Cussí o voi da un a chel âltri so no cjati le peraule ch'o cîr. Ma plui o voi indenant e mancul peraulis o cjati.Vuê o vevi voe di fâ sturcjâ il cjalderin de polente a di cualchidun ma no cjatavi le peraule di nissune bande. Finalmenti o ai scuignût vierzi il gno vecjo Pirona e aí, lu ai cjatât scrit cussí in piçul che, folc cji trai, o ai scuignût meti i ocjâi. I ocjâi a mi daran forsit un'arie plui inteligjent ma cui no volaressial someâ plui mone pur di no scuignî metiju?Difat, al si puès dî ancje strucjâ par dî savoltâ o ribaltâ.
Alore, o soi tornât tal DOF, tal FT e tal Naz.
 Si, dal lôr, strucjâ a si po (Aldo Rossi influence?), ma sturcjâ no. Duncje o larai indenant a sturcjâus lis mês jaiadis a gno mût parcé che det cussí le peraule mi somee plui biele che strucjâ. E po, le ai simpri sintude cussí, no stait a vignî a strucjâmi chê dal ors. 

A forza di scrivere sciocchezze in questo blog forse un giorno diventeró intelligente. Quando mi manca una parola o per verificarla, se ho tempo, vado sui dizionari del net. Ne ho trovati tre. Il DOF, il FT e il NAZ. Cosí, se non la trovo, vado dall'uno all'altro. Ma più vado avanti e meno ne trovo. Oggi volevo far ribaltare la polenta a qualcuno e cercavo il verbo friulano sturcjâ ma non lo trovavo. Finalmente l'ho trovato nel mio vecchio Pirona. Si, si puó dire anche strucjâ ma era scritto cosí in piccolo che, orpo, ho dovuto mettere gli occhiali. Segno, forse, che mi dà un'aria più intelligente, ma chi non vorrebbe rimanere idiota pur di non doverli mettere? Son dunque tornato dagli altri tre ed infatti, là, strucjâ si puó ma sturcjâ nó. Dunque, continueró a scrivere a modo mio perché questo verbo mi sembra più dolce con la erre dopo la U, e poi l'ho sempre udito dire cosí, non venitemi a strucjare sciocchezze!

2 commenti:

cilglaciaaaaat:) ha detto...

jo o dis struncja^ :)

Jaio ha detto...

Siete ch'o fasin un'âltri dizionari:-)