I miei Video clips furlans

Loading...

06 gen 2009

Sunete o armoniche? Dutcâs dome Sony Boy Williamson

object>

Cjacarâ di Toots Tielemans zence nomenâ Sonny boy Wiliamson al mi sarès mancjât alc. Al é veramenti pecjât che il blues pal moment al é daûr a fâsi mangjâ e nissun al somee cjapâ le so difêse. O disevi che Quincy Jones al tratave Toots di black ass e Toots naturalmenti invesit di sei ofindût al si sint privilegjât. Par lui, se lis notis blù vignudis fûr des tripis dai nêris merecans come Sonny Boy, Chuck Berry, Armstrong e vie vie a no fossin rivadis nol varès esistût né Elvis Presley né i Beatles né lui stès. Cjalait achi ce ch'al si puès fâ cun tune piçule sunete di nuje cuant ch'a si à alc da dî. Al somee primari, primitîf, facilissim ma nissun al é rivât a fâ compagn. In dôs trê misuris lui al cji conte une storie. Al cjape il treno e al s'in và. Sintîso il ritmo des ruvuedis e il so sivilâ? Al bastarès bielzà cussí ma lui al cjate ancje il timp di cjantâ parsôre. Inimitabil. Straordenari! a mi al mi sbreghe!


Il senso del ritmo nel blues di Sonny Boy Wiliamson é innato. L'ho scoperto per caso una ventina di anni fa in questo brano che ho cercato di imitare a modo mio come un sacco di altri senza arrivargli neanche alle caviglie. Il bello del net é che adesso puoi trovare tutti i Sonny Boy che vuoi su youtube.Bisogna vederlo suonare l'armonica col naso...Scommetto che avrebbe potuto farlo anche col culo ma che nessuno in quella volta sarebbe stato coraggioso da farne un film:-) Si capisce subito dalle prime misure che il treno sta arrivando e che poi sale a bordo e che mentre se ne và saluta la sua donna che qua chiama bird. La spontaneità e semplicità del brano certo contrasta con il blues celebrale di Toots Tielemans ma le basi sono sempre le stesse: Quelle che tutti cercano di imitare da più di 50 anni e che per fortuna hanno ispirato un sacco di bianchi come Elvis o i Beatles.Non a caso, Quincy Jones che ammira la tecnica di Toots, lo chiama Black ass (Culo di negro). Accordi in genere in mi minore 7, e la 7. mentre secondo loro, i bianchi partono sempre in do o fa maggiore:-)Io non ho ancora capito come in Italia, a parte Zucchero, non ci siano altri cavalieri pronti a difendere il blues. Se continua cosí, il blues morirà per lasciare il posto alle cazzate del rap...Se questo dovesse succedere, morirei sulla croce e risusciterei solo a Pasqua:-) Per colui che non conosce lo strumento, Sonny Boy non suona una armonica cromatica come Toots Tielemans. Questo vuol dire che per ottenere i mezzi toni del blues (Diesis o bemolle), deve ottenerle con una tecnica speciale che consiste a mascherare le altre note con la lingua mentre col fiato forza lo strumento a dargli la nota giusta e questo, sia espirando che aspirando...Nell'armonica cromatica invece, per ottenere queste note, basta un colpo di pollice sul pulsante come fa con maestria Toots Tielemans nel post precedente.

2 commenti:

Furlans de diaspore ha detto...

Tu mi as robât al post... ! ;-)

O soi un patît dal Blues...
Le armoniche a bocje al e' al me strument preferit.
Sempliç ,economic e une vore potent. Le musiche dai puars mezadros neris merecans e je une des plui sioris....e ven da un strument che al sta' comut in te sachete de gjachete e al coste mancul di un panin.

Mandi .

P.S. Magari o fasarai un post su Tom Waits :-D

Jaio ha detto...

Al ere bielzà doi mês ch'o vevi mitût da bande chest video di Sonny Boy e par câs o ai vidût un siervizi sù Toots Tielemans ae TV alore o ai cjacarât prime di lui parcé che come omp al mi plâs, al é gjentilissim sempliç e plen di humor (A no tu âs che di sintîlu su Youtube cun Peggy Lee) e po al cjacare 4 a 5 lenghis e al à simpri plen di rôbis da di e da cuant ch'al à acetât di sei gno amîc su MySpace o pensi di mandaî une des mês composizions ma Sssst, no sta a dîlu a di nissun che lui ancjemó a no lu sà:-)
Naturalmenti Sonny a é un'âltre rôbe, lui al à il blues tal sanc come che Toots al à il blues tal cjâf tant che jó o lu ai tal cûl:-)