I miei Video clips furlans

Loading...

18 ago 2009

Mirtilli, cerniculis, muruculis, glasinis, murucui


Nô furlans o sin siorons. Par dî mirtillo o puedin dî cernicule, glasine e murucule o murucul.
Ma a nol é tant, par vê i murucui al bisugnave lâ in Cjargnie pai monts e pierdi 3 o 4 oris par fâ mieç chilo. Cumó al baste 8 euros par vê un chilo. Nissun cjargniel a nol veve pensât che a si podeve tirâiu sù tal ort o ben fâ un cjamp par vendiu al marcjât.Ma chescj achi par 8 euros il chilo d'indulà vegnino? De Cine? Ch'a vegnedin d'indulà che an voe, a son bogns!



In friulano parlare di cerniculis,  glasinis e muruculis, vuol dire parlar di mirtilli. Di sicuro, ci sono ancora altri vocaboli secondo le vallate o i villaggi. Non é molto lontano il tempo nel quale per i mirtilli bisognava andarseli a cercar da soli per i boschi e i monti della Carnia. Adesso bastano 8€ per averne un kg. Ma a questo prezzo, direte voi, forse vengono dalla Cina? No, ma sono buoni lo stesso.

6 commenti:

Done Bete ha detto...

epur mi visi di ve viodut une trasmission su Telefriuli, a cure a l'Ersa, dolà a si diseve di chestis coltivazions in Cjargne.
Chest articul al je dal 2002

http://www.apicolturaonline.it/piccolifrutti.pdf

Neve ha detto...

No no, chei ca cressin sui miei mons a son plui bons!!! ;) Chest ant a son un poc in ritart ma fra une setemane in Pieltinas (Sauris) tu pues là a fa il plen!

Jaio Furlanâr ha detto...

Ah, sù par Sauris al à di sei ancje biel. Par fuarce ch'a son plui gogns:-)

Jaio Furlanâr ha detto...

Bete, bastarès viodi di indulà che vegnin chei che a si cjate in tai negozis.I miei a vegnin dal Lussemburc:-)

Anonimo ha detto...

Quelli del bosco sono ancora più buoni!
è il mio frutto preferito, insieme ai lamponi :-)

Buon Week end Jaio
Capucine

Luciana Bianchi Cavalleri ha detto...

Qualche settimana fa, ho visitato Latvia e la sua capitale Riga.
Al mercato locale, era sufficiente l'equivalente di 50 centesimi, per acquistare più di un chilo di meravigliosi e gustosissimi mirtilli!
E' stato un viaggio interessantissimo e piacevole e fra le tante cose che ricordo ci sono anche quelli......slurp... doooolci...graaandi...

Luciana - comoinpoesia