I miei Video clips furlans

Loading...

2 nov 2009

Svuizars / Svizzeri



In Svuizare, chest an a si celebre i 500 agns de nassite di Calvin che, al si dîs, al sedi il precursôr dal capitalism ma ancje il precursôr de scuele obligatorie gratuide pai fruts e frutis, siors e povars cul so colegjo vierzût tal 1558 e che al funzione ancjemó vuê.

Alore, savint che le scuele obligatorie a é rivade tal rest de Europe dopo de prime vuere mondiâl,o crodevi che un grum di rôbis a jerin miôr in Svuizare. Ma le setemane passade o ai viodût ch'al jere come dapardut.

O leievi sul L'express ,il gjornalut locâl ,che un om sui 35 agns al ere stât mitût in prason parcé che da 3 agns al tignive segregât in cjase un zovinut filipin ch'al doprave come un sclâf pai soi comuts sessuâi.

Po tal stès dí, in te universitât di Berne, o ai viodût che un docent al fâs scuâsit compagn cui students che i an presentât le disertazion (tesi di dotorât). Le scûse a é ch'al à di coregi. Ma di fat, al é par sfrutâ i students e fâiu lavorâ par lui su âltris sogjets. Il fat al é che plui il student al lavore ben e plui a lu ten incjadenât.Massime s'al sà che nol à masse bêz par stâ aí.Guai a domandâi cuant ch'al varà finît, al s'inrabie, e s'al s'inrabie a tu âs ancjemó mancul da sperâ. A tu puès stâ lí 7 agns! Alore cê? Corompilu o tasê? E in ce facultât? Indovinait:. Propit chê che nissun al pensarès: Il dirit:-)



In Isvizzera, quest'anno si festeggia i 500 anni della nascita di Calvino che, si dice, sia il precursore del capitalismo ma anche il precursore del diritto all'insegnamento gratuito per tutti, ricchi e poveri e uomini e donne. Allora, sapendo che la scuola obbligatoria in molti paesi europei arrivó, solo dopo la prima guerra mondiale, pensavo che in Svizzera le cose andassero meglio.

Nel giornaluccio locale di Neuchatel ho visto che un trentacinquenne che teneva prigioniero un ragazzino filippino già da tre anni per i suoi bisogni sessuali, era sta messo in prigione.

Poi all'università di Berna ho visto che gli studenti che sottomettono una dissertazione (Tesi di dottorato) al docente, dovrà aspettare anche sette anni prima di sapere il risultato. La scusa é che il docente deve leggere e correggere ma in verità, é perché gli fa comodo che gli studenti continuino a rimanere ai suoi ordini e lavorare per lui. Guai a chiedergli quando sarà finito. Si arrabbia e se si arrabbia potrebbe anche non darti mai la risposta. Allora, tacere o corrompere? E in quale facoltà succede? Indovinate.

Proprio quella che nessuno penserebbe: Il diritto!:-)

Nessun commento: