I miei Video clips furlans

Loading...

04 feb 2010

Il misuradôr di energjie / Misuratore di energia elettrica.


O vês ducj un contadôr in cjase indulà che o podês viodi di bessôi trós Watts o chilowatts che o consumais ogni ore, ogni dí, ogni mês, no? O vês forsit bielzà viodût che ancje vie pal dí, cuant che dut in cjase al é studât, il contadôr al continue di zirâ. Al sarà forsit il frigorifero o cuissà cê âltri argagn, o disarês.
Par savê miôr, cumó o vês il contadôr di eletricitât. Cjapait par esempli il micro ondis ch'al é simpri ch'al vée par daus le posibilitât di doprâlu a ogni moment. Tirait vie le spine e meteitle in te prêse dal contadôr. Po meteit le spine dal contadôr in te prêse dal mûr. O viodês subite che il micro ondis al continue di consumâ 4 watts e forsit ancje di plui. Faseit il cont di tropis oris ch'o vês bisugne par rivâ a vê un chilowatore. Dome dîs dîs (Dieci giorni). Risultât: 36Kwh ad'ant. Se po o veis trê computers simpri in vee, dôs TV, doi decoders, trê machinis da stampâ, une wifi, dôs hifi, trê spazolins eletrics, un rasôr e cuissà cê âltri vibratôr o rivais a moltiplicâ par dîs i 36kwh in tic e tac. Trop costial un chilowatore da vuâltris? Faseit il cont. Simpri avonde cjâr par no butâ vie i bêçs ancje tant ch'o stais a durmî. Rimedi: Comprâ un multiprêsis cul interutôr e meti dutis lis spinis dal computer, dal monitor, de stampadorie, de HiFi e de WIFI (Modem) insiemit e cuant che o lais a durmî o ju studais dôs vôltis. Le prime vôlte come ch'o vês simpri fat e le seconde o studais ancje il multiprêsis, sinó o scuignî tirâ vie le spine. Stesse robe tal bagno o in te cusine o tal sogjorno.
Daspó o podês dî ai verts ce che a varessin di fâ prime di vignî a fâus cagâ di colpevolece par vie dal riscjaldament climatic. Obleâ ducj i produtôrs e fabricants di argagns eletrics a meti un interutôr par podê studâ cuant che a no si dopre.


Avete tutti un contatore in casa che vi conta i chilowatt e con questo potete vedere voi stessi quanta energia adoperate ogni giorno, ogni settimana e ogni mese. Ma avete già provato a spegnere tutte le luci e tutti gli apparecchi elettrici e stando davanti al contatore avete notato che continua di registrare un consumo. Vi direte allora che é il frigorifero che s'é messo in moto oppure qualcosa d'altro. Qualcosa d'altro? Cosa potrebbe essere? Scopritelo voi stesso con un misuratore di energia elettrica. Fatevelo regalare perché ne val la pena (Costo sui 30 a 40€)
Ne ho appena ricevuto uno in regalo dalla mia compagnia elettrica. Adesso só che quando sono spenti, tutti gli elettrodomestici continuano di consumare qualche watt. Quanto?
Oh, direte voi, solo 3 o 6 w? No, anche di più. Quello che ho trovato più goloso arrivava a 31w allorché era spento!
Fatto il conto, con tre PC sempre in veglia e tutti gli altri gadget arrivate subito a 50 o 100W che ogni notte continuano di andare a finire nelle tasche dell'Enel. Cosí mentre dormite fi fate sui 750Kw all'anno in più. Poi se fate il conto col prezzo al Kw saprete quanto vi costa ogni anno.
Meglio allora misurare quanto vi costa il computer spento ma messo in veglia consuma ancora dai 3 a 11w, un micro onde 4w, un frigorifero spento fa 16w con la porta aperta ai 120W quando carica.
il router pedrl'ADSL, il router per il telefono che và in tutta la casa, le TV, il lettore CD, il...
Se poi contate che con le lampade a led potete avere con soli 3w l'equivalente di una lampada di 35w, vi rendete conto che dovete subito prendere delle misure drastiche per smezzare il consumo di elettricità.
Grazie di votare o lasciare un commento se ti é stato utile. Puoi farlo da anonimo senza registrarti e senza password.

2 commenti:

luciano ha detto...

verissimo!
vi segnalo un sito su cui ho trovato dei prodotti intelligenti ed economici per misurare l'energia elettrica che consumo tutti i giorni!
mi sono stupito vedendo quanto alcuni apparecchi siano davvero costosi in termini di impatto ambientale!!
sul sito spiegano tutto molto bene
www.ecodhome.com

Jaio Furlanâr ha detto...

grazie per la dritta. Ciao