I miei Video clips furlans

Loading...

21 mag 2010

Monument ai sasins / Monumento agli assassini

Lant fûr o lant drenti a Lignan, o viodarês chest mostro volant che al somee ch'al sedi daûr a pontâ il nâs tai nûi de lagune.Al é il F104 merecan clamât Starfighter. Il so efiet visuâl al é avonde fuart parcé che le bestie a jé biele e a é stade mitude in scene par dabon ben. Ma se o cjalais le plache zontade sot dal cûl dal reatôr o viodês il non dal pilote che cun lui al si é copât colant in te lagune. In pôcjis peraulis, al é stât fat un monument al assasin dal puar biât.
Un dai centenârs di pilots che si son copâts a cause che il model al jere difetôs.Se o pensais che a son stâts fats 2.500 esemplârs e che il trente a cuarante par cent a son colâts a cause di difiets di costruzion a si varès di domandâsi cemût mai che a no son stâts ritirâts de cisrculazion.La Honda e à ritirât dutis lis sôs machinis prime che al sucedi un acident cuant che invezit, ducj i paîs che an comprât il F104, e an continuât a svualâ seben che ogni vôlte i pilots a riscjavin di colâ e di copâsi. 
Si ben che a jerin clamâts lis fabrichis di vedovis o lis baris volants o ben i Fallfighters(I combatents che colin). In Italie, parcé che a jerin montâts dae Fiat, i F104 a son stâts doprâts plui di dîs agns dopo che tar chei âltris paîs ju vevin tirâts vie de circulazion. Mai viodût une storie simil. Dut chest, juste par podê dî ch'al podeve lâ da Avian a Rome in 20 minûts. 
Ma tal inprin, l’avion al jere stât fat par fâ concurince ai Mig rùs che te vuere de Coree a ierin superiôrs. Se la
La Lockeed, che tal 1955 a jere in faliment,  a esist immó vuê, al é par vie che a veve vût le furtune di ricevi un ordin dal esercit merecan e daspó dal esercit todesc ancje se tal svual inaugurâl il F104 al ere colât ! Piês, par plui di dîs agns, ducj i acidents a jerin stâts platâts e il prin model recapitât in Italie a nol é rivât parcé ch'al si jere frantumât prime di aterâ. Cumó o cîr il monument fat ae bombe atomiche in onôr de sô braure a sterminâ oms bestiis e plantis. Cuissâ che no fasi un scoop tal gno blog?
Se po o lais su Youtube o podês viodi e lei cemût che i talians a continuins d’incensâ chest argagn.



Un monumento certo interessante da vedere é stato fatto a Lignano per santificare all’italiana un assassino. Come mai? Ma…Certo che la bestia é bella ed é stata messa in scena in un modo spettacolare. Che rapporto tra questo aereo e Lignano ? Nessuno, solo che il pilota s’é ammazzato cadendo nella laguna. Insomma, come se in Sicilia si avesse fatto un monumento al bandito Giuliano o come se in America si facesse un monumento alla bomba atomica. Infatti l’aereo era una bomba che esplodeva all’incirca una volta su tre o quattro. Era stato fatto alla svelta dalla Lockeed perché aveva saputo che il governo americano cercava un aereo capace di far fronte ai Mig sovietici che nella guerra di Corea seminavano stragi. La fortuna della ditta, che si trovava in fallimento, fu che il governo ne ordinó qualche centinaio malgrado che nel volo di prova davanti ai generali e autorità, l’aereo si schiantó al suolo. Anche in Germania e in Italia successe la stessa cosa ma, come tutti gli altri paesi, si doveva comperare questo aereo. Gli Usa, furono i primi a retirarli dalla circolazione ma malgrado ció, si continuava di venderli altrove e praticamente tutti i paesi hanno avuto i lorto morti. Esempi degli accidenti ? Belgio 40%, Canada 50%, Italia 38% degli aerei e quasi sempre col pilota si schiantarono per via di guasti vari. Malgrado ció, in Italia si continua di farne una leggenda e ci si vanta di averli tenuti per 40 anni come se fosse una prodezza alla Prodi allorché é solo una berlusconata poiché gli altri paesi, dopo aver nascosto all’opinione pubblica per anni tutti i morti, li avevano ritirati dalla circolazione. L’aereo F104 battezzato lo Starfighter era stato ribatezzato dai piloti stessi come Bare volanti, Fabbriche di vedove o ancora i Fallfighter. Evviva i monumenti !

Nessun commento: