I miei Video clips furlans

Loading...

14 giu 2010

Panem circenses et coca cola

O vin dismenteât che la Fifa a é stade creade dal francês Jules Rivet cence nissun scopo lucratîf prime di deventâ une multinazionâl svizare plene di storiis di coruzion. Bielzà tal 1930 pai campionâts dal mont al veve dite che dutis lis spêsis a vevin di sei cjapadis in caric dal paîs organizadôr e alore, ducj i paîs europeos che a si jerin candidât, a si jerin ritirâts parce che al costave masse cjâr. Ancje le Italie di Mussolini che no veve mandât nancje le scuâdre par partecipâ. 
Ce contrast cul dí di vuê. I zuiadôrs francês a son tal albergo plui cjâr de Afriche dal sud a 600€ in dí parom. Come ducj i stâts, ancje i francês a son plen di debits ma il panem et circenses al scuen lâ indenant. Achi di pôc, le Americhe e le Europe a si disfaran ma a si continuarà di cjalâ cun interes il zuiadôr ch'al spude, chel altri ch'al si grate il cul, e il spetadôr cui dêts tal nâs ch'al spiete il gôl.

Anche voi avete una voglia matta di assistere in diretta al campionato del mondo di calcio, godervi partita su partita, gol su gol, sputo di calciatore su colpi di gomito, di pedate perse e ritrovate, di gratta culi e cura nasi, di fischi d'arbitro utili e trombettate di spettatori inutili. Bene, ci siamo. Il panem e cicrcenses é appena incominciato. Aggiungo la coca cola per via dello stadio cosí battezzato e dello stesso rosso della copertina del libro di Andy Jennings, la bestia nera della fifa. Divertitevi che forse vi resta l'ultima estate per ingrassare. Poi si ritornerà tra le false notizie della TV alla realtà che fin'ora ci teneva nascosta.Ma che importa? Tanto, les jeux sont faits, le carte sono misciate, si continuerà a giocare.

2 commenti:

frank spada ha detto...

Fintant che la "vuere" no imparerà a fa spots, come cul calcio, el "mercjat" a vincerà i mundiai un daur che l'altri - nus reste le fife, Jaio, che di vjodi il mond cal scloparà vie!

Anonimo ha detto...

Dutcâs, le scuâdre taliane a no à le fife di pierdi. Nissune sbigule. Dome il spirt di scuâdre che al consist a passâsi le bale un cu l'altri da diestre a çampe e di indenant viers il daûr tant che l'aversari nol vierç le puarte. Semai un gôl par câs al va drenti, al é juste par paregjâ, nui di plui:-)