I miei Video clips furlans

Loading...

24 lug 2010

La farse dal stress-test / La farsa

O varês sintût i coments tai gjornâi di ogni sorte. E alore? Ducj i coments a son compagns ancje se a son fats in 27 lenghis difarents. Dut al somee che al sedi stât fat par sigurâ il marcjât e al é vêr parcé che il stress-test a é ne farse. Us al dîs in furlan che tant nissun al capís chiste lenghe segrete e le bancje dal Friûl a no esist plui.
Cjapin juste dôs fricis, ops, 2 cifris. Cemût fâ par sta serios? Lis bancjis esaminadis talianis a son dome 5 pe Italie ma 27 pe Spagne. Risultât? O lu savês: 5 OK pe Italie e 5 KO pe Spagne. Ce ridi. Ancje un frut di dîs agns al capís che alc nol zire.
Cjapin ancje i numars dâts cun sodisfazion dai medias di ogni paîs: 91 bancjis esaminadis e dome une greche, une todescje e 5 spagnolis boçadis.Robis che su par jù a si saveve bielzà l'an passât.
 Al somee veramenti a une farse se si scuvierç che in Spagne e son stadis esaminadis 95% des bancjis cuant che invezit tal rest da l'Europe a si é rivât al massim al 50%. Se bielzà chescj numars a son tasûts, cemût fâ par crodi che il stress-test a nol nascuindeve alcâltri e nol é afidabil ? Dal rest, nissun al sà esatamenti di ce che al si tratave. Ano mitût in cont ce che al puedarès sucedi se un paîs al crole in faliment come che al é sucedût ae Grece? L'Italie, cul debit plui âlt dal mont a é sodisfate. Lis sôs 5 bancjis e an dutis  un dîs in padiele... da fâ saltâ.No îse le bancje d'Italie che à faseve passâ l'esam?

Avrete sentito i commenti sullo stress-test delle banche in ogni giornale. E allora? Tutto i commenti esattamente uguali in qualsiasi lingua. Salvo in friulano. Vi traduco: Tutto sembra sia stato fatto per rassicurare i mercati. A partire da questo semplice fatto si potrebbe già sospettare qualcosa. Che cosa? Se prendiamo le 5 banche italiane e le 27 banche spagnole esaminate dovremmo chiederci il perché di queste differenze sopratutto se poi i risultati sono 5 ok per 5 ko.
Seppoi sappiamo anche che tra le 91 banche esaminate c'erano 27 spagnole, rimangono 62 banche da condividere in 26 paesi europei!
Perché queste cifre sono taciute dai media? In Italia, si potrebbe ancora capire ma é la stessa cosa nel resto dell'Europa.Segno che questo conviene a tutti.
 Solo la Spagna proclama che il 95% delle sue banche erano sotto stess-test mentre negli altri paesi si arrivava al massimo al 50%! Cosicché,  c'é veramente da fidarsi di questi esami? Si, Gli esami sono stati fatti in ogni paese dalle loro banche nazionali.E dunque sono tutti falsi:-)

2 commenti:

Miss Welby ha detto...

ciao, il Blogroll Amnesty Day era un'iniziativa di blogger americani per promuovere i blog indipendenti fuori dal circuito dei grossi blog autoreferenziali che si linkano sempre tra di loro. Consiste nel pubblicare i blogroll di cinque tra i propri amici blogger, in modo da incrementarne il rating in termini di PageRank e classifiche quali Technorati etc. Propongo di rilanciare l'iniziativa tra i blogger italiani pubblicando i blogroll di cinque blog scelti nel mio blogroll e vi propongo di fare altrettanto con una selezione dei vostri blog amici. Il tuo blogroll è in questo post: http://misswelby.blogspot.com/2010/07/blogroll-amnesty-day-for-il-furlanar.html

Jaio Furlanâr ha detto...

OK, fammi far colazione:-)