I miei Video clips furlans

Loading...

21 ago 2010

Lis infos des TV e chês dal web / Le info della TV e quelle del Web



O vês di sigûr viodût e scoltât ce che al sucedeve in Russie cui incendios dal mês di avost.Come simpri, lis gnovis, o podês scoltâlis in dutis lis lenghis chi volês, a son dutis compagnis ancje tai coments. Chest nus fâs pensâ che cualchidun a lis controle. Cualchi TV us à ancje mostrât chiste foto de Nasa cence dâ nissune spiegazion. Chest us mostre esatamenti ce che lis TV a fasin. Juste avonde par fâus pôre cence dâ masse spiegazions e tar chest câs, seben il comunism al é soterât da un biel piès al bisugnave  mostrâ inmó une vôlte le incompetence des autoritâts russis. Ma a cjalâ ben, si viôt che le dimension de macje principâl a é grande tant che l'Europe che si viôt lí in bande a çampe.Alore a si pues domandâsi cemût che a varès podût reagî l'Italie se a varès cjapât fûc da pît in sù!
Ma ce îse cheste macje? Fuc? No, al jere il tàs di monossido di carbonio a cinc Km di altece.Chest magari us distude un tininin l'efiet dal fuc ma se no jé le stesse robe al bisugne dîlu e nissun a lu à dite.Che al sêti inmó piês o decidarês vualtris.Fortune che o vin internet par lâ a sbisiâ.

I telegiornali vi hanno fatto vedere l'impotenza delle autorità russe nel reagire agli incendi. Come al solito, le novità appaiono in lingua locale e le immagini spesso non sono commentate che nel senso che si vuole, chessia manipolazione, vi lascio giudicare, vi posso solo dire che spesso, i commenti, sono sempre quelli in qualsiasi lingua e che i russi rimangono sempre i cattivi. Ció vuol dire che se qualcuno controlla le news, non sono di certo loro. Per fortuna c'é internet e qualche volta si riesce a saper di più. Ecco per esempio un'immagine che ho trovato nel blog di un indiano appassionato di astronomia.dove lui specifica che la macchia era estesa quanto la distanza che và da san Francisco a Chicago e ci mostra una grafico della Nasa che é passato su tutte le Tv del mondo. Peró ci dimostra che nessun giornalista s'é preso la pena di commentarlo nel vero senso. Potrebbero averci fatto notare che la grande macchia infuocata era grande quanto l'Europa e avremmo capito almeno quanto il problema dei russi era insurmontabile (Vedi la dimensione dell'Europa a sinistra) e non quanto siano incompetenti. Seppoi la macchia infuocata non é il fuoco degli incendi ma é il tasso di ossido di carbonio a 5km di altezza e che ciò puó essere anche peggio, deciderete voi. Ció attenua forse l'effetto del fuoco di un pochino ma non é la stessa cosa.

4 commenti:

Anonimo ha detto...
Questo commento è stato eliminato da un amministratore del blog.
Jaio Furlanâr ha detto...

O ai eliminât chel batocjo di merecan che al jere vignût a fâ spam.
Ho eliminato quel hamburgher americano che s'era permesso di fare una pubblicità.

frank spada ha detto...

No sai se chel merecan a l'è chel istess cal mande spam ancje tal me blog, ma o rivi a falu fur prime cal vadi in onde - dutcas mi plas che il Furlanar al spieghi, dant mut ai visitators di regolassi.
Mandi intant, e dopo? Cal passi a lei veh, Jaio, che il timp al passe e nol rive a comentà, o a tornà a viargi il fuc o a imbarcassi in compagnie di un'atre.

Jaio Furlanâr ha detto...

If you are a spammer, your spam will be eliminated. don't lose your time.