I miei Video clips furlans

Loading...

12 set 2010

Cemût ben emigrâ / Come emigrare intelligentemente




O savevis bielzà che il Friûl a jere le regjon taliane indulà che al ploveve di plui ma saveviso che a jere ancje le regjon indulà che a si si  suicidave di plui?
Che chescj doi parametros a sedin leâts al cjâf o ai gjavestrops dai furlans, o no sai.
O sai dome che  a 'nd è un paîs inmó piês e indulà che al plûf e a si si suicide di plui che in dute le Europe e che chest a é le Belgjiche. Duncje, se o vês inmó chê di emigrâ o vês di savê indulà che us conven di vivi miôr. No stait a fâ come me e  fuî dal Friûl par lâ in tun puest inmó piês. Notait che fin vuê, no lu savevi nancje jo e tant che a no si sà, a no si sint.
Dutcâs cumó chi lu savês ancje vualtris, se chest al fos epidemic o endemic, Gjeografic o climatic, psicologjic o ereditari, o riscjais di mancul se o lais viers l'ovest e il sud che se o lais viers l'est e il nord. Cjalait lis statistichis  e o capirês forsit ancje il parcé che aromai a 'nd é simpri plui furlans-argjentins che furlans-talians.
Daspó al é simpri miôr murî sot dal sorêli doman che sot de ploe subite. Ma cui aial dite che i furlans a nol covente copâiu parcé che a si copin di bessôi?




Chi ha detto che un friulano non occorre ammazzrlo perché si ammazza da solo?
Non abbiamo solo i friulani che si suicidano di più in Italia dimenticando le loro radici ma anche quelli che veramente si tolgono la vita con o senza radici. Infatti il Friuli é la regione dove la gente si suicida di più in Italia.
Che sia climatico, geografico o psicologico? Fattostà che più si và all'est e più si rischia di far parte delle statistiche. In certi paesi si arriva al 38 per 100.000 mentre in Friuli siamo solo al 9 per 100.000. Se fossimo in Campania, si arriverebbe al tasso bassissimo che c'é nel sud America. Cosí adesso potete farvi un'idea dove é meglio non rischiare di morire nel caso questo fosse epidemico e sapete come fare per morire al sole in ritardo che sotto la pioggia in anticipo:-)
Guarda le statistiche.
Leams/ Links:



2 commenti:

Anonimo ha detto...

indulà che a si suicidave...
Ciò dulà atu imparaat al furlàn? Sul Devoto Oli?

Jaio Furlanâr ha detto...

Ho, vé achi un mestri cence non e cence lauree:-)O sarès curiôs di viodi ce che al vegnarès inmó fûr se al mi fasès un'altri messagjo parcé che in cuatri peraulis che al scrîfs al fâs trê erôrs. IMPARAAT a si scrîf IMPARÂT, l'articul al reste IL e no AL, e FURLAN al si scrîf cence acent. A part chest, al reste il benvignût e s'al fâs brute figure, par insegnâ robis che nol cognós o speri chi lu scusarês ancje se al tire claps e po al s'infui come un canaiot:-)