I miei Video clips furlans

Loading...

11 ott 2010

Forum julii

Lu saveviso?
Il non dal Friûl nus ven da forum julii, chest o lu savevis ma o crodevis forsit che si fos dome nô a cognossi alc di simil. E ben, ancje in France a 'nd é un puest che al si clamave forum julii e che alà al é deventât Frejus. Daspó, se o savês che Friûl in francês al si scrîf Frioul ma al si pronuce compagn, o vês di savê che dongje Marsilie a 'nd é une îsule che si clame Frioul e che nissun nol sà d'indulà che al vegni chest non.Invezit ducj a san d'indula che a vegnin i nons des citâts che a finissin in AC come in France: Cognac, Bergerac, Cherac, Javrezac e in Friûl : Martignac, Cassac, Pagnac, Faugnac, Leonac, Brazac e vie indenant. A vegnin dai celtics. Cumó o savês ancje il parcé che cuant che a si cognos il furlan, a s'impare plui facilmentri il francês:-) Mandi. O soi strac:-)

Il nome Friuli, lo sapevate, viene da forum julii, ma lo sapevate che al tempo dei romani c'era ancora un'altro forum julii nella Gallia e cioé nella Francia di oggi? Ma oltr'alpe invece di diventare Friuli é diventato Frejus. In quanto a Friuli, in friulano Friûl, si pronuncia come in francese ma da loro si scrive Frioul. Tantevvero che al largo di Marsiglia c'é anche un'isola che si chiama Frioul.
Altre similitudini: Siamo i soli ad avere dei nomi che finiscono nello stesso modo. In Francia abbiamo Cognac, Bergerac, Cherac, Javrezac, ecc. Mentre da noi abbiamo Martignac, Cassac, Pagnac, Faugnac, Leonac, Brazac e via di seguito. Adesso si puó capire il perché sapendo il friulano, s'impara il francese più presto degli altri:-) Scherzi a parte, Questi nomi ci vengono dai celti.

4 commenti:

Anonimo ha detto...

Hi im bigmase43r,

Im new here so im just saying hi, and heres a few things you should know :).
i am 19 years old,
i am employed as a programmer
i [b]love [/b]community chats :)

Thanks

[i]Nice meeting you all :)[/i]

Mario Sommarti ha detto...
Questo commento è stato eliminato dall'autore.
Mario Sommarti ha detto...

Tipiche rispueste di un anonim che nol capis nuie al furlan invezit di vê amancul un furlan, dome un, che nol capisi nuie ae sô lenghe. O ricêf di bant le Patrie dal Friûl ogni mês e no rivi a lei che i titui. Tantis banalitâts e tantis piçulis robis sule politiche locâl che di sigûr, nissun al somee motivât di scrivi alc par no someâ compagn di ducj. Par fuarce, s'al é susidiât, chest gjornâl, parcé i lôrs redatôrs ciraressino di fâ beçs? A voltis o ai le impresion che a fasin un copie-e-incole dais stès articui publicâts 40 agns indaûr!

Mario Sommarti ha detto...

...Par me, si le marilenghe a si piert vie, al é soredut parce che il furlan nol tire letôrs.