I miei Video clips furlans

Loading...

15 ott 2010

I saltinbocje / I saltimbocca


Bondí Jaio, Bentornât in Friûl!
tal menù di vuê al ristorant Blave di Mortean a tu âs il saltinbocje ae romane siervît cu le polente.
A tu pues paiâ cu le to cjarte di credit o se no,passant dongje dal domo,  tu pues lâ a ritirâ ce che ti bisugne lí de bancje dal Friûl.
Viôt che tu âs dismenteât di gambiâ le cjarte sim tal to Nokia e andé plen di messagjos par te.No sta mateâ tal telefonin tant che tu vuidis, mi racomandi!
Passât le bancje, impie il GPS e và daûr a ce che al cji dîs. Al cji menarà lui al ristorant. 

A pene fûr de autostrade, jentrant a Udin, il scherm dal tabelon publicitari che al mostrave un cûl e dôs tetis di femine par un dopo barbe di om, si é trasformât e al mi à lançât il messagjo achi sôre. 
Cemût savevial che o passavi propite lí a che ore? 
Chi varès cjalât il tabelon? 
Chi jeri plen di fan? 
Che il saltinbocje ae romane al é il plat chi ordeni di plui? 
Chi soi distrat e che forsit no ai bêçs te sachete,chi no ai impiât il telefonin, il GPS, il...
Se dutis lis informazions che a si dà vierzint e sierant lis pagjinis su internet a vegni centralizadis e che cualchidun a lis compre, al puedares sucedi ancje  di piês. 
Se o vês notât, a pene chi vierzeis il computer, bielzà cuachi program al mande un segnâl par dî che tu sês devant il scherm.Se no tu lu sâs, alore forsit a tu lu savarâs cuant che tu vierzarâs le to pueste.Cemût mai ise lí che publicitât? 
Al si disarès che ogni publicitât a é fate su misure seont lis ûltimi pagjini che tu âs cjalât su internet le setemane 
prime. Il biel di Goggle al é che lui al sà subite cui che a son i spammers e alore al filtre i lôrs messagjos e cj'ai met in te cartele dal spam. No isal un biel progrès chest? Il brut al é che Gughel al cji gughelize da sot in sù cence che tu cji indacuarzis al cji fâs invezit il so spam cidin cidin. 
Cuissà ce che al pues vignî fûr se po un al centralize dut ce che al cjate di te su Linkedin, Facebôok, Myspace,Panoramio, tal to telefonin te to cjarte di credit tal to GPS e vie indenant?
Baste dome centralizâ lis informazions e cussí, no tu sâs scjampâ plui. Prove a sierâ l'ordinadôr, mo. Al cji rive subite un cucù o un bip bip sul telefonin. Siere ancje il telefonin e op al cji rive sul GPS. Siere dut e cussí a tu stâs tranquil. Ma setu sigûr? Cuant che tu varâs il frigo computerizât e leât a internet come le tô machine, ce fasarastu? Lí il frigo a no tu  lu pues studâ senó a cji và di mâl ce che tu âs drenti.
Ma ce atu o no atu? Il frigo a cjal disarà:-)
E al cjal disarà cun destrece, finece, psicologjie e bon umôr. Propite cussí:
-Salve Jaio, a san ducj che par trê setemanis a tu sarâs in cjase di bessôl. Al é il moment di fâ dut chel che no tu âs mai fat.Ma dut, eh! Lassiti tentâ.Bielis studentessis plenis di voe di fâ ben a vegni a cjase tô e par 35€ a fasin dut. Ancje i salte in bocje...:-) 
A chel moment, a tu varâs il telefonin, il gps e l'ordenadôr sot de piel dal cjâf, e  a tu le varâs tal cûl:-)

PS: Se o viodês une publicitât di Google achi sot pal albierc di Duino come chi le viôt jó, al ûl dî che Google al sa che chi ator andé (a 'nd é) furlans che a stan tal forest che a puedaressin sei interessâts e che jo o ai fat un post su chest hotel. Se no lu viodês, al é parcé che Google al sà che o stais in Friûl e forsit tal vuestri scherm o vês  une publicitât par lâ a Parigji parcé che o mi vês fat un coment sul gno post di Parigji e vien indenant.

Appena fuori dall'autostrada, Lo schermo di un tabellone luminoso che mostrava un culo e due tette di donna per un dopo barba per uomo, si trasformó per darmi un messaggio privato che diceva: 
Buongiorno Jaio. Bentornato in Friuli. Nel menù di oggi al Blave di Mortean c'é il saltimbocca alla romana con la polenta, puoi pagare con la carta di credito oppure in contanti. Per i contanti, quando passerai vicino al duomo, puoi fermarti a ritirare i soldi che hai bisogno alla Banca de Friuli.
Guarda che hai dimenticato di cambiare la carta sim nel tuo Nokia. Hai già ricevuto 5 messaggi.Non farlo mentre guidi, mi raccomando. Dopo la banca,accendi il GPS, ti porterà direttamente al ristorante. Buon soggiorno!
Come mai quel tabellone sapeva che sarei passato in Viale Venezia a quell'ora precisa? Che lo avrei guardato? Che avevo fame? Che ovunque io vada provo sempre i saltimbocca? Che con la polenta non li ho ancora assaggiati? Che non avevo spiccioli? Che sono distratto?
Colui che adopera Google, avrà già notato che questo genere di pubblicità incominciano a trovarsi qua e là nelle pagine quotidiane del suo computer. Google sà tutto. Quello che mi piace é che da quando sto con G-mail non ricevo più nessun spam al di fuori di quelli di Google...Google sà chi nel mondo lancia gli spam e allora te li mette automaticamente da parte in modo che se tu veramenti ci tieni puoi andare a verificare. A questo punto, Goggle, con tutte le pagine delle quali t'imbevi, sà benissimo che non t'interessi solo ai fori e gli scavi di Arrivederci Roma e allora buongiorno ! Come stai? Bene? Sí, anch'io! Addio privacy!
Pensate adesso a cosa potrebbe succedere se qualcuno centralizzasse  tutti i tuoi dati in circolazione tra Facebook, Linkedin,Myspace,la tua carta di credito, il tuo gps, il tuo telefonino, il tuo frigo...Brrrrr! Anche il frigo? Si, sara computerizzato anche quello e quello non lo potrai più neanche spegnere! 
Il prossimo messaggio potrebbe essere questo: La tua ragazza si prepara a prendere la doccia, se arrivi in tempo la sorprenderai a farsi godere, sta già pensandoci!
Oppure: Il tuo padrone sta indagando su di te sù Internet,vai presto a cancellare il tuo commento su Facebook che hai fatto tre anni fa sulla ditta, prima che lo scopra!
O ancora:Mentre aspetti di sapere l'esito dei voti, vai a cancellare le foto che tua mamma ha messo di te quando eri piccolo dove ti si vede far la cacca sul Messaggero Veneto.C'é già qualcuno che sul web s'interessa alla tua infanzia e potrebbe farti perdere le elezioni.
E che dire di questo: Sarai solo per tre settimane, studentesse vengono a casa tua e per 35€ ti fanno tutto, anche i saltimbocca...
Il peggio sarebbe quando i tuoi pensieri saranno computerizzati e ognuno potrà saperlo ancora prima che tu li finisca.
A quel momento il telefonino, il GPS, il computer li avrai in testa e tutto il resto...altrove:-)


PS: Se vedete una pubblicità sull'albergo di Duino come la vedo io qua sotto, perché e per chi credete che Google lo faccia ?Sa già che avete letto il mio post su Duino e che forse siete un friulano che sta all'estero o un italiano che non é ancora venuto in Friuli...Il resto verra presto:-)

5 commenti:

frank spada ha detto...

Jaio, ormai e san ducjis che vicin a Duin, in che biel albergut che... ce biel panorama, ce comoditats... ce... baste là in compagnie di une come ches dos in copertine di un romanc cal conte ancje la storie... sì, sì, e son partis propite vicin a Duin, da Miramar, in chel cjsciel dulà Massimiliano... e Carlotte, ce bielecjone veh, e in Mexico... e i rucins sparis dopo une finte salve al pet di lui e l'autor, e Marlowe, ah! ce tantis robis in chel libri. Ma sì, Jaio, a l'è in vetrine ancje lì di Tarantola a Udin, il titul? Dimmi chi sei... e dopo no mi visi, ma o sai par cert che l'autor a l'è un pseudonim, si fas clamà Frank Spada, a l'è un furlan e si dis cal sta... ma sì, propite a Udin, cal lei chì sot e al mandi ator, veh, par tigni alt il Friul. Mandi
http://ricerca.gelocal.it/messaggeroveneto/archivio/messaggeroveneto/2010/10/14/NZ_14_SPEA90.html

frank spada ha detto...

Mi plasares zontà ce cal'è restat picicat te tastiere, ma... vescul! o speri che lu fasi il paron di cjase. Dutcas gracijs pe ospitalitat.
Un furlan miec e miec e un toc... clicait il nom e lait a... W il Friul e mandi!

Jaio Furlanâr ha detto...

Usti, no vevi viodût. Graziis, Frank. Pe version furlane di chest non, no soi lât daûr de regule taliane dal M denant dal P e B parcé che al mi sune miôr cu la enne par vie de finâl de storie. Daspó, no lu ai cjatât par furlan di nissune bande e alore o lu inventi, lu semplifichi, lu furlanizi in saltinbocje parcé che cussí al salte in te bocje plui svelt e nol si confont cun chel dai ristorants:-)

frank spada ha detto...

Simpri savut che Jaio le sa lungie, tant lungie che... dutis dos in bocje in un colp sol? Usti, come cal dis lui, ce omp di gust, ce salt-s-in bocje.. sa fos par me, prime o lares a bevi alc cun une che o cjatares in un puest che no savevi che mi spietave lì, dopo... cjocut, veh, e tant che mi metaran tal jet che dos bielecjonis in viste che ancjemò no lis viot in une cuviertine e lì... robononis veh, tantis che... lunis! oioi, sante madonne... domenie o vevi di là in glesie par... e invezite, lis dotis dal Friul - che robis che che l'atri al clame chincaglieria - e soi chì che... amis furlans, lait in pas, ancje intor pal mont ca l'è tarond... propite cussì, ce chincagleriis... robis in curve che... vie, vie, co mi soi inacuart che nus metin in viste cun tun strumentut che par talian lu clami il Cannocchiale a rovescio 2! Mandi alore e tant ben co sin di sabide, e par cumò lassin piardi.

Jaio Furlanâr ha detto...

... al somee bielzà il scomençament dal prossim Spada!