I miei Video clips furlans

Loading...

10 gen 2011

Le Cjargne che duar / La Carnia che dorme

Città di ghiaccio al concorso annuale di scultura di ghiaccio a Harbin , Cina.

O savin che i artiscj cjargniei a no mancjin ma le Cjargne dai imprenditôrs e dai pulitics dulà ise ? Le nêf e i monts de Cjargne a varessin di sei come il savalon e il mâr di Grado e Lignan. Se a Lignan in tune stagnion a rivin a fâ vignî cuatri millions di presincis e che in Cjargne a rivin dome cent mil, a si varès di tacâ a domandâsi se no jé une quistion di pulitiche, di savê  o di volê.
O dîs cussi parcé che in tun grum di paîs e di regjons, d’unvier a si organizin mostris di sculturis fatis cu le nêf o cule glace e che in Cjargne no ai sintût movi un dêt.
Si viodês I leams chi sot, o scuvierzarês che seont le grandece dal paîs, a si cjate une mentalitât plui vierte, dome che in Italie, par cjatâ alc a si scuen cori.

Harbin, Dettaglio


Gli  artisti carnici non mancano ma la Carnia dei politici o degli imprenditori non ne approfitta. La neve e i monti in Carnia non manca ma nessuno sembra accorgersi che si potrebbe usare questi vantaggi come Lignano fa della sua sabbia e del suo mare. Seppoi, a Lignano arrivano più di quattro milioni di presenze all’anno, ci sarebbe da chiedersi se in Carnia non si potrebbe almeno fare altrettanto ma é questa una questione politica, oppure non si sà o non si vuole ?
In un mucchio di paesi e di regioni italiane ed europee, con la neve o il freddo, si fanno soldi promuovendo l'attività artistica ma in Carnia cosa si fa ?
Nei link qua sotto scoprirete che spesso, la grandezza del paese va assieme all’apertura dello spirito, solo che in Italia, il paese del G8, bisogna correre per trovare qualcosa.A Brugge, vicino al mare non fa mai freddo abbastanza ma la mostra si svolge al coperto a 5 gradi sotto zero.
Leams / Links 
 http://www.zimbio.com/pictures/FscpD2UyGXf/Snow+Ice+Sculpture+Festival
http://en.rian.ru/photolents/20101209/161701373.html
http://www.giuseppeborsoi.it/wp-content/uploads/2011/01/Sculture-di-ghiaccio.jpg
http://englishrussia.com/index.php/2007/02/21/ice-and-snow-sculptures-in-petrozavodsk/

http://www.rtoddking.com/chinawin2003_hb_if.htm
http://www.rtoddking.com/chinawin2007_hb_zp.htm
http://www.russianmuseums.info/M1840
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ice_and_snow_sculpture_events
http://www.artinice.org/sculture.html

http://www.icesculptures.co.nz/Ice-Sculptures-Ice-Carvings-Weddings/Image-Gallery_IDL=1_IDT=1171_ID=5365_.html
http://www.brava-italia.com/bravaitalia/en/events/ice-sculpture.html
http://italiancyclingjournal.blogspot.com/2010/02/three-large-ice-sculptures-have-been.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Ice_sculpture

3 commenti:

Anonimo ha detto...

Mi displâs ditilu, ma il probleme no je la Cjargne... ma i cjargnei. Suturnis e ancjemò mancul vierts dai furlans, pôc acoglients, che a fevelin par talian ancje se tu tu fevelis par furlan, nancje che tu fossis marzian. Se tu cjolis une cjase ti orsin nancje che tu ur puartassis vie il pagnut... Se dopo tu jentris in confidence a son speciâi. Ma ur vûl un toc. Purtrop al è avonde cussì ancje in plui di cualchi locâl dal Friûl. Cussì nus passin a drete e a çampe.

Jaio Furlanâr ha detto...

No sta sei displasût par nuie parcé che o volevi dî le stesse robe.

Anonimo ha detto...

Forsite tal 3000 a fasaran alc ma no prime.