I miei Video clips furlans

Loading...

11 mar 2011

Tortellini, tortelloni, cjarsons, pelmeny, varenniki, pide, tacos

Un grum di talians lâts pal mont a san ce che al ûl dî fâsi clamâ macaroni juste parcé che ducj a crodin che in Italie a si mangji dome spaghets e paste, ma se a laressin a viodi tai frigos dai rùs a cjataressin scuasit simpri un pachet di pelmeni o di varenniki pronts a sei cuets e cuinçâts in câs di urzence.E se laressin a viodi in Cine, diu nus vuardi, cuissà ce che a disaressin. I pelmeni a no son altri che i tortelins e i varenniki a no son altri che i cjarsons .
Dome che da lôr, dopo sei stâts scuâsit obleâts di mangjâ un grum di paste e spaghets durant il comunisim, par lôr i spaghets a son sinonims di fâlç e martiel  e cumó a cjalin le paste e i spaghets come alc di basse cualitât.
Invezit dai pelmeni e varenniki lôr e an fat praicamentri il lôr plat nazionâl. Seont lôr al é simpri stât cussí e chiste specialitât a é cognossude in ducj i paîs de vecjie union sovietiche.
Cemût isal alore che da nô a é juste une specialitât jenfri altris?
Cualchidun su internet al dîs, che i cjarsons a son fats in Cjargne fin de medie ete.
Dome che se in Cjargne a si continue a fâ i cjarsons in cjase dome pes grandis ocasions, in Russie, invezit andé ben 500 fabrichis diferents par podê contentâ ducj chei che no an plui timp di fâiu in cjase.
Ma cemût ju mangjino lôr? Nô o vin le manie di ficjâ il formadi gratât un tic pardut ma chest a nol fâs part dal lôr gust. .Lôr a ju mangjin cule creme, massime i varenniki, o ben cule spongje ma o ai bielzà viodût di chei che a lavin mats pai pelmeni cul asêt. Massime d'estât. A ju mangjin fintramai di buinore prime di lâ a vôre parcé che da lôr al é un dai pascj plui impuartants de zornade.
Ma d'indulà vegnino i tortellins, cjarsons,verenniki, pelmeni e pastis ?
Chi o sin obleâts di lâ a viodi des bandis de Cine . Lí, s'o cjalais il video e le lôr storie no podês crodi che a no sedin lôr che no vêtin inventât  i prins impascj. Che sedin rivât in Russie pe Siberie prime di rivâ da nô o che sedin rivâts pe stradis fatis da Marco Polo, le strade nus mene simpri in Cine. Se po, come pe pizze le idee a é stade rifate pe strade chest al é ancje pussibil. Ciert che le manie di fâ une paste di farine di forment o di risi e di brustulîle fete par fete par doprâ pai luncs viaçs a é stade simpri doprade dapardut in orient e si viodin cemût che a fasin il pan inmó vuê des bandis dal Afganistan e dal Tibet a si viôt subite che i napoletans e an dome zontât le salse di pomodoro parsôre prime di clamâle pizza cul formadi tant che i turcs a zontavin un tic di dut par fâ le lôr pita.
Insome inmó une cineserie? Vé achi le ricete par fâ i pelmeni. A nus le dà une inglês che a sta a Moscjie . Jê a dopre dome le farine ma un grum di rus a doprin ancje cartufulis come da nô a si fâs pai gnocs o come in Cine che a doprin dut ce che al é stât pussibil di cjatâ come ingredient a di lunc da siecui o come in Indie o in Messico cule farine di blave dai tacos.




Da dove vengono i tortellini?
Il nome é certo italiano ma se fosse stato inventato in Italia avrebbero lo stesso nome nel resto del mondo e non é assolutamente il caso. Se guardiamo nella storia, verrebbero di sicuro dalla Cina come del resto la pasta e gli spaghetti. Basta vedere come fanno gli spaghetti in Cina per capire che siamo in materia, malgrado la nostra ricchezza, i loro parenti poveri Per quale via siano arrivati in Italia non si sa. Forsei attraverso la Siberia poi in Russia e nei paesi slavi ma anche attraverso l'oriente e l'estremo oriente.
Infatti, chi non conosce i Pelmeni che si trovano nel 95% dei frigoriferi slavi pronti ad esser cotti nei casi urgenti?
Stranamente, in tutta la vecchia unione sovietica ci sono altrettante ricette di pelmeni che da noi coi tortellini. Ci sono perfino i cjarsons sotto il nome di varenniki (da varennie e cioé la marmellata ).
I cjarsons sono una specialità di tortellini dolci del nord Friuli.Come da noi, ci sono le specialità fatte in casa e quelle industriali che in Russia sono prodotte in 500 dico ben cinque zero zero, fabbriche differenti! Di che far paura:-)
Come in Italia, secondo le regioni, ognuno ha il suo modo di fare. Naturalment all'est si usa quasi solo il burro mentre da noi si usa l'olio di Oliva sempre di più . Per gli ingredienti é la stessa cosa. La pasta puó esser fatta con sola farina di grano o farina di riso, o patate miste con la farina. Per le salse e le farse questo dipende spesso da quello che c'é in casa o dalla fantasia della cuoca o del cuoco. Quello che non si vedrà mai in Italia sono i tortellini per colazione che invece sono più comuni in Russia poiché al mattino fanno uno dei pasti più importanti.Se siete in un albergo e che vi organizzate bene a colazione, non avrete bisogno di interrompere la giornata per andare a pranzo:).
Chessia da noi il paese dove si hà più fantasia? Certo che le mentalità delle regioni sono spesso cosí diverse che si vede anche nella cucina ma se questo rimane visibile da noi con le pizze e la pasta,bisogna ammettere che questo vale anche per la Cina (Vedi video) o laTurchia coi le sue pide o  il Messico con i suoi tacos e adesso che lo sapete, anche con i pelmeny o i varenniki della Russia (Vedi ricetta russa nel blog di un'inglese di Mosca:-)



Nessun commento: